Trip - jižní čechy

17.5.16

Dlouho jsem přemýšlel kam bychom s Luckou mohli jet na výlet, nakonec jsem vybral penzion kousek od nádrže Lipno a v neděli dopoledne jsme vyrazili směr České Budějovice - Český Krumlov - Lipno.
Proč píšu i popis trasy? Pokud si cestu naplánujete a budete mít čas, doporučuji si udělat zastávku v Českém Krumlově. Krásné město a pokud už máte za sebou pár kilometrů v autě procházka a pauza na oběd přijde vhod. Článek chci psát i se zkušenostmi z cesty, takže můžu říci, že vlézt do první relativně hezké restaurace se nevyplácí. My si vybrali restauraci, která měla krásný výhled na hrad. Ovšem to bylo tak všechno, obsluha co nás usadila, k nám během více než čtvrt hodiny nedorazila a při procházení jídelního lístku a cen za celkem normální jídla (řízek, guláš), která byla opravdu přemrštěná, mi došla trpělivost a odešli jsem hledat jídlo jinde, nakonec jsme zastavili v restauraci Švejk a určitě jsme udělali dobře, příjemné prostředí, obsluha a jídlo taky velmi dobré.

Český Krumlov
Spokojení a najedení jsme vyrazili směrem do Černé v Pošumaví, kde se nacházel náš penzion. Ten jsem našel přes Booking.com. Penzion Sen je kousek od nádrže Lipno I. a je to nový zrekonstruovaný dům, mají hezky čistě zařízené pokoje, nově udělané koupelny, můžete si připlatit polopenzi nebo jen snídaně, velmi příjemný personál, Wi-Fi je v hotelu zdarma a parkovací místo je ihned u hotelu. Zároveň je zde i restaurace, kde co se Černé v Pošumaví a blízkého okolí týká,  vaří asi nejlépe. Takže ubytování zde mohu opravdu doporučit, ale jednu malou drobnost bych přeci jen našel a to, že v hotelu a restauraci nelze platit kartami ( bankomat je na štěstí nedaleko).
Penzion Sen
Večer už jsme zvládli jen procházku k Lipnu a pokud vyjde aspoň trochu počasí tak západ slunce je zde nádherný!
Lipno I.
Druhý den jsme vyrazili do Lipna n. Vltavou na procházku směr Stezka korunami stromů, která se nachází nad sjezdovkou. Z parkoviště jede autobus přímo ke stezce a nebo se můžete ( za poplatek)  vyvézt nahoru sedačkou. Pokud ovšem nejste z cukru a nevadí vám chůze přibližně 15 minut do kopce, ušetřete peníze a hezky si to vyšlápněte po svých. Stezka stojí za to, i když nebylo zrovna nejlepší počasí, se nám to líbilo. Bohužel tobogán co vede z vrcholu stezky byl kvůli počasí zavřený, takže i dolů jsme museli po svých.
Stezka korunami stromů

V Lipně jsme se ještě prošli kolem přístavu a pak si udělali malou zajížďku k Čertově stěně, která je asi deset minut jízdy autem za obcí Loučovice.

Další den ráno jsme po snídani vyrazili směr Praha, ale udělali jsme si ještě jednu zastávku v Hluboké n. Vltavou. Zástavka pro nás měla i dobrodružný charakter, protože nám asi 20 metrů před parkovištěm  v Hluboké upadl výfuk a museli jsme ho nějak provizorně upevnit, aby vydržel cestu do Prahy. Povedlo se, ale nálada na procházku po zámku nebyla, ale aspoň pohled na tu krásu nám zlepšil náladu na cestu zpět. Nicméně do Hluboké se musíme ještě vrátit, ovšem na tak krásné místo se vrátíme rádi.
Hluboká nad Vltavou

Domů jsme dorazili v pořádku a celkově byl výlet skvělý a ani taková věc jako je upadlý výfuk nám ho nemohla zkazit.